Od Rodziców

RODZICE O PRZEDSZKOLU

 

Dlaczego Sternik? Ponieważ tutaj edukacja bardzo namacalnie łączy naukę z wychowaniem. Co więcej, wartości ważne dla naszej rodziny są wzmocnione przez spójny przekaz w przedszkolu. Kadra nauczycieli, w naszych oczach, podchodzi do tego zadania z przekonaniem i wielkim zaangażowaniem. Wobec współcześnie lansowanych postępowych idei niezwykle ważne jest, że nasze dzieci wzrastają w kręgu rodzin o podobnym systemie wartości. Można się śmiać z takiego klosza ochronnego, ale nabycie własnego, mocnego kręgosłupa jest niezbędne by zmierzyć się ze światem, w którym dziś żyjemy. Dzięki Sternikowi skupiamy się na wychowaniu dzieci, a tak na prawdę wychowujemy się sami 🙂

Joanna i Andrzej Blumczyńscy

 

O Sterniku wiedzieliśmy od dawna. Nasi dobrzy znajomi z Warszawy posyłali dzieci do Sternika. Opowiadali nam o projekcie same dobre rzeczy. Nas urzekło to, że do przedszkola/szkoły przyjmuje się nie dziecko, lecz rodzinę. Nie ma castingu na najinteligentniejsze, najwymowniejsze, najlepiej rokujące dziecko, lecz jest rozmowa z rodzicami o zasadach i wartościach obecnych w projekcie. To wyrasta z przekonania, że dla wychowania i wykształcenia dzieci najważniejsi są rodzice. Oni są pierwszymi, niezastępowalnymi wychowawcami. Klimat domu jest kluczowy dla wszystkiego, co dziecko przyswaja poza domem.

My ogromnie cenimy spójność, jednoznaczność życia i deklaracji słownych. Odpowiada nam fakt, że w Horyzontach i Skrzydłach zasady i wartości są jasne, spisane, obecne w programach wychowawczych i obowiązujące wszystkich – rodziców, nauczycieli i dzieci. Każdego na miarę jego kompetencji i możliwości. To sprawia, że uczestnicząc w tym projekcie czujemy się bezpiecznie. Przekaz, bowiem, jaki płynie do naszych dzieci ze strony przedszkola czy szkoły, jest przewidywalny, zgodny z tym, co sami cenimy i czym staramy się żyć.

Ewa i Maciej Kaleta

 

Zdecydowaliśmy się na przedszkole Horyzonty, bo dzieci uczą się tam tych wartości, na których nam zależy. Możemy być pewni, że to przedszkole będzie nas wspierać w procesie wychowawczym i wiemy, że całej kadrze też zależy na wychowaniu naszych dzieci na dobrych i odpowiedzialnych ludzi. Widzimy jak panie nauczycielki i inne dzieci wspierały i wspierają naszą córkę w trudnym dla niej okresie adaptacyjnym. Dzięki temu czuje się coraz pewniej i swobodniej. Fajną rzeczą jest funkcja tutora, który towarzyszy i wspiera dziecko przez cały okres nauki w przedszkolu. Poza tym,  cechą wyróżniającą to miejsce jest duża integracja rodziców, którzy się znają, spotykają ze sobą, a kiedy trzeba wzajemnie sobie pomagają.

Magda i Grzegorz Szewczyk

 

Szukaliśmy z mężem przedszkola, w którym nasze dziecko będzie czuło się dobrze. Nasza 5-letnia córka często choruje, w związku z tym każdy powrót do przedszkola po chorobie wiąże się z kolejnym etapem adaptacji. Sama jestem pedagogiem i wiem, że nauczyciel w tym procesie odgrywa ważną rolę. Któregoś razu po dwumiesięcznej nieobecności naszej córki w przedszkolu, wróciła do domu i powiedziała, że jutro wstanie wcześniej niż my, ponieważ jedzie do przedszkola. Była to dla nas ogromna radość i nadzieja, że to właściwe miejsce dla niej i dla nas jako rodziny. W tym przedszkolu dziecko nie jest samotną wyspą, jest częścią rodziny, a jego problemy są traktowane poważnie o czym mogliśmy się przekonać w trakcie rozmów z nauczycielką i spotkań opiekunowskich. Gdybyśmy mieli jeszcze raz podjąć decyzję o wyborze przedszkola dla naszej Zosi, znów wybralibyśmy Przedszkole Horyzonty prowadzone przez Fundację Sternik.

Magda i Adam Linkowscy

 

Na placówki Sternika zdecydowaliśmy się 3 lata temu. Dziś z perspektywy czasu możemy z pewnością powiedzieć, że był to optymalny wybór dla trójki naszych dzieci, jak i całej naszej rodziny. W Sterniku cenimy bardzo duży nacisk położony na wychowanie – „o krok przed edukacją”. Regularne rozmowy z tutorem naszej rodziny pozwalają na bieżąco śledzić postępy i reagować w sposób przemyślany, gdy pojawiają się jakieś wyzwania. Ogromną pomocą są wykłady i warsztaty organizowane przez szkołę dla rodziców, w tym szczególnie cenione przez nas kursy Akademii Familijnej, które bardzo pomagają w codziennym, bardziej świadomym wychowaniu dzieci.  Ogromną wartością szkół Sternika jest model edukacji zróżnicowanej – osobna szkoła dla dziewcząt „Horyzonty” oraz dla chłopców „Skrzydła”. Metody pracy oraz forma przekazywania wiedzy dostosowane do predyspozycji rozwojowych dziewcząt i chłopców oraz ich zainteresowań naturalnie wspomagają jakość edukacji. Tym samym nauka staje się dla dziecka ciekawsza, bardziej przystępna – często po prostu łatwiejsza. Sternik to godne polecenia miejsce dla Rodziców, którzy wychowanie swoich dzieci traktują poważnie i chcą w nim aktywnie uczestniczyć! To również miejsce spotkania fantastycznych rodzin, którym przyświeca wspólny cel  – przekazać dzieciom to co najlepsze!

Iza i Witek Wachowiak