Jeżyki – 3P

KWIECIEŃ

 

 

Ścieżka edukacyjna: Co w trawie piszczy?/ Wielkanoc

Nawyki:

 

Socjalizacja: Czekam cierpliwie na swoją kolej.

Praca: Odkładam pracę na półkę.

Autonomia: Dbam o porządek w szatni.

 

Bity:

  • czytania – imiona, warzywa ogrodowe, aminokwasy
  • obrazkowe – narzędzia ogrodnicze, siedem cudów starożytnego świata
  • matematyczne – zbiór czerwonych kropek (61 – 70 ), (71 – 80)

 

Zabawy matematyczne:

 

Rytmy:

  • rytmiczna organizacja czasu
  • dzień i noc, dni tygodnia, pory roku

 

Zabawy polonistyczne:

  • wyrażenia dźwiękonaśladowcze wg metody prof. J. Cieszyńskiej

 

Ćwiczenia:

  1. psychomotoryka:
  • czołganie pod liną
  • rzucanie do celu
  • chodzenie bokiem z skrzyżowaniem nóg z przodu i z tyłu
  • darcie gazety palcami stóp · chodzenie po drabince poziomej
  1. motoryka mała:
  • wyklejanie: ryżem, kaszą i innymi materiałami.
  • lepienie z plasteliny, wyciskanie kształtów, stemplowanie, nawlekanie koralików na sznurek.
  • wycinanie nożyczkami (cięcie wałeczków z plasteliny, pasków papieru, słomek) Utwory muzyczne:

 

  1. Georg Philipp Telemann ,,Koncert na trąbkę cz. IV”.
  2. A. Mozart ,,Andante z XXI – concert C-dur”.

 

Bajka:

Bajka o szarym słowiku

 

Przysłowia:

 

  1. ,, Kwiecień – plecień, bo przeplata, trochę zimy trochę lata”.

 

  1. „Nie mów hop zanim nie przeskoczysz”.

 

Zagadki:

 

Jakie to węże na drutach rosną? Zimą są na szyi, w szafie zasną wiosną..

(szalik)

 

Każdy z nas ma, jedno lub dwa. Zawsze nam bliskie, tkwi przed nazwiskiem?

(imię)

 

Mała do herbaty, duża do rosołu. Spotykasz się z nią, gdy siadasz do stołu.  (łyżka )

Kolorowe tanecznice, tańczą po papierze ostre główki mają,

jak się nazywają?

(kredka)

 

Czerwone pachnące słonkiem malowane. Przyniosę ich z lasu w lecie cały dzbanek.

( malina )

 

 

Dobrze ją znamy z prześlicznej woni, kwitnie dzwonkami, ale nie dzwoni.

Zdobi nam lasy, więc jej nie zrywaj!

Za to odpowiedź jak się nazywa.

(konwalia)

 

Jak ten kwiatek się nazywa, co słowo „pan” w nazwie ukrywa?

(tulipan)

 

Mleczka nie piją, myszek nie jedzą, Te bure kotki co na drzewie siedzą.

(kotki wierzbowe)

 

A jak nazywają się jajka: białe, żółte, ozdabiane, na Wielkanoc darowane.

(pisanki)

 

 

Na wielkanocnym stole to ona króluje.

Polana słodkim lukrem i gościom smakuje. (babka wielkanocna) W jakim dniu, czy wiecie, chociaż słońce świeci, biega po podwórku dużo mokrych dzieci ?

(lany poniedziałek)

 

Wierszyki logopedyczne:

 

„Kran” M. Terlikowska Myła ręce jakaś gapa, kap, kap, kap. Poszła,  a kran dalej kapał, kap, kap, kap. Wczoraj kapał i dziś kapie: kap, kap, kap. I źle myśli o tej gapie, kap, kap, kap! To przez gapę kran ma katar,  kap, kap, kap.

Taki katar to jest strata!

Kap, kap, kap. Bo te krople- to są grosze, kap, kap, kap. Grosz za groszem z wodą poszedł, kap, kap, kap. Co tu robić? Gapa nie wie, kap, kap, kap.

A więc my powiemy gapie:

“Dokręć kran!”

O, już nie kapie!

 

 

Wiersze:

 

  1. „Kurczątko” – W. Szumanówna

 

Kurczątko z jajeczka się urodziło…

 

Główkę, brzuszek wychyliło.

 

Na dwie nóżki wyskoczyło.

 

Czarne oczka otworzyło,

 

dziobek mały rozchyliło,

 

że jest głodne zakwiliło…

 

 

  1. „Dyngus” – W. Broniewski

 

Śmigus! Dyngus! Na uciechę z kubła wodę lej ze śmiechem!

Jak nie kubła, to ze dzbana!

Śmigus, dyngus dziś od rana! Staropolski to obyczaj, żebyś wiedział i nie krzyczał, gdy w Wielkanoc, w drugie święto, będziesz kurtkę miał zmokniętą.

 


 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Tematy: Wielkanoc, pogoda (It’s sunny, It’s cloudy, It’s windy), przyroda (bees, flowers), powtarzanie wiadomości z poprzednich miesięcy (liczenie, kolory, części ciała, zabawki, ubrania itp.)

 

Piosenki:

How’s The Weather (dreamenglish.com)

Rain (Baby Beetles)

Sun (BB)

Rain, Rain, Go Away (Super Simple Songs)

The Eensey Weensey Spider (SSS)

Buzz (BB)

I’m helping (Playtime)

Easter song (Cookie A)

One little rabbit

Flowers (BB)

Seven Steps (SSS)

Wierszyki, rymowanki:

Here is a beehive.

Where are the bees?

Hidden away where nobody sees.

Soon they come creeping out of the hive

1-2-3-4-5! BUZZ!

 

Język używany na zajęciach:

Lulu, what have you got in your pouch? One card out! Do you like…?  Clap your hands. Stand up. Sit down. Stretch. Stick it to the tree. Pencils in the box. Worksheets in your folders. Clean up. Hands on laps.

Książeczki, historyjki:

Look at Cookie

Elmer’s Weather