Koziołki – 4P

 

Marzec

Ścieżka edukacyjna: „Z techniką za pan brat”/Wiosna/

Nawyki:

Socjalizacja: Pomagam innym w rzeczach, które sam umiem już zrobić.

Praca: Siedzę prosto przy stoliczku.

Autonomia: Pilnuję porządku w szatni.

 

 

Bity:

  • imion – wyrazy drukowane
  • czytania – zwierzęta wodne, układ słoneczny
  • obrazkowe – rodzaje gleb, machiny oblężnicze

 

 

Zabawy matematyczne:

 

Rytmiczna organizacja czasu / Klasyfikacje:

  • zadania arytmetyczne/ waga
  • zadania na liczmanach i liczydle; układanie zadań
  • wspólne konstruowanie wagi; rodzaje wag,
  • klasyfikowanie co jest cięższe, co jest lżejsze

 

Zabawy polonistyczne:

  • Różnicowanie paradygmatów AP, OP, IP, UP, EP, YP

 

 

Ćwiczenia:

  1. motoryka duża:
  • drabinka – przejście, zwis na drabince
  • slalom na czworakach
  • chód ze skrzyżowaniem stóp
  • wiatraki

 

  1. motoryka mała:
  • rysowanie po śladzie
  • wyklejanie przy użyciu różnych materiałów
  • zabawy muzyczno –  ruchowe
  • zabawy paluszkowe
  • lepienie z plasteliny
  • nawlekanie

 

Utwory muzyczne:

 

  1. Jan Sebastian Bach – Koncert d-moll na dwoje skrzypce- Vivace
  2. Joseph Haydn – Kwartet smyczkowy B-dur- Menuet

 

Bajka:

 

„Stefan i Jagódka zasad ruchu drogowego się nie boją”

 

Przysłowia:

 

  1. „Wszystko co dobre szybko się kończy”
  2. „Nie wywołuj wilka z lasu”

 

Zagadki:

 

 

Jak się nazywa ta pora roku,

co ściele dywan zielony wokół?(marzec)

 

 

Przeleciał szary ptaszek nad polem,

zaśpiewa jak dzwonek.

Znają go dobrze dzieci – to jest…

(skowronek)

 

W zimie jest czarna, czasami biała.

Wiosną się ślicznie różowi cała.

W lecie się skromnie w sadzie zieleni.

Rumiany owoc da na jesieni.

(jabłoń)

 

Jeszcze śpi wszystko co żyje,

jeszcze nic nie rośnie.

A on śmiało śnieg przebije,

powie nam o wiośnie.

(przebiśnieg)

 

 

Barwny most na niebie

najczęściej po burzy,

kolorami świeci

i pogodę wróży.

(tęcza)

 

 

Choć nie kwaczą,

to coś z kaczki mają.

Czy już wiecie,

jak się nazywają?

(kaczeńce)

Różnobarwne kwiaty

na rabatce rosną,

tulą się do siebie

dasz je pani wiosną.

(tulipan)

 

Codziennie troskliwie spogląda na nas,

tłumaczy ważne i trudne zadania.

A gdy już śpimy – ona pracuje,

sprawdzając nasze wypracowania.

(nauczycielka)

 

 

Wierszyki logopedyczne:

„RĄCZKI NÓŻKI”

 

Rączki robią klap, klap, klap.
nóżki robią tup, tup, tup.
Tutaj swoją główkę mam
i na brzuszku sobie gram.
Buźka robi am, am, am,
oczka patrzą tu i tam,
tutaj swoje uszka mam
i na nosku sobie gram

 

Trąbki Rysia

Rysio cztery trąbki ma i na każdej pięknie
gra.
Na pierwszej gra: tra, tra, tra.
Na drugiej gra: tru, tru, tra.
Na trzeciej gra: tre, tre, tra.
Na czwartej gra: try, try, tra.
Rysio brata
Jurka ma, razem z bratem gromko gra: tra, tre, tra,
tra, tru, tra,
tre, tro, tra,
tra, try, tra.
Rysio cztery siostry ma, każda sama pięknie
gra.
Marta gra: tru, tro, tra,
Renia gra: tre, try, tra,
Irka gra: try, tro, tra,
Krysia gra: tru, tre, tra.
Gdy rodzeństwo razem gra
słychać gromkie:
tram- tarara
trem- tarara
trym-
tarara
trum- tarara
trom- tarara.

 

Wiersze:

 

  1. Piechny – Pietrzyk pt. „Zwierzęta na wycieczce”;

 

W ZOO dziś dzień uroczysty
na wycieczkę idą wszyscy
Jest żyrafa, są dwa słonie
Małpki dwie i cztery konie
Idzie gruby hipopotam
Stąpa ciężko chlapie błotem
Aż oburza się Pan zebra
– Czemu Pan o innych nie dba?
Nagle zgrzyt i huk świst
Na chodniku słychać pisk
Mały bocian z żółwiem małym
Przez ulicę przebiec chciał
– Jak to można? – krzyczą słonie
– Przecież światło jest czerwone!
Zaskrzeczała więc papuga
– Gdy czerwone oczkiem mruga
musisz stać i czekać moment
żeby przejść na drugą stronę
potem zmiana – możesz iść
bo zielone jest jak liść
przez ulicę przechodź raźnie
nie ociągaj się! Odważnie!

 

Joanna Guściora „PRZEDWIOSNIE”

Koniec śniegu!

Wiosna w biegu!

Już bociany powracają

, Już skowronki koncert dają.

Tu krokusy, tam żonkile Spoglądają na świat mile.

Trawa zmienia swoją zieleń,

Chętnie ją polubi jeleń.

Budzi się przyroda wkoło,

Będzie pięknie i wesoło.

Słońce teraz częściej świeci,

Na dwór wzywa wszystkie dzieci.

 


Język angielski

Tematy: ubrania (T-shirt, trousers, socks, shoes, jacket, hat, put on, take off), powtórzenie pogody (hot, cold, rainy, windy, sunny), dni tygodnia, miesięcy, pór roku i części ciała; wyrazy na literę I, J, K, L

 

Piosenki:

Clothes song (Cookie A)

Clothes chant (Cookie A)

What’s the weather… (Patch the Puppy)

Months chant (Super Simple Songs)

Days of the week (SSS)

Rain, rain, go away (SSS)

We all fall down (SSS)

Put on your shoes (SSS)

I can jump clap nod (Baby Beetles)

 

Rymowanki, wierszyki:

Two clean hands

Two clean hands and,

Two fat thumbs,

Eight little fingers,

Ten little toes,

One round head goes

nod, nod, nodding,

Two eyes peeping,

One tiny nose.

 

Język używany na zajęciach:

What colour is the T-shirt? What colour are the socks? Today it’s sunny. Put on… Take off… Pass the bag. Everyone listen to me. Crayons in the box, worksheets in your folders. 1, 2, 3. Wash your hands.

 

Książeczki, historyjki:

Cookie’s clothes.

Rod the frog.