Niedźwiadki – 5P

CZERWIEC

 

Ścieżka edukacyjna: ,,Palcem po mapie”/Wakacje

 

Nawyki:

 

Socjalizacja: Jestem dobrym kolegą i umiem przeprosić, gdy się posprzeczam.

Praca: Dbam o czystość w swojej sali.

Autonomia: Potrafię sam wiązać buty.

 

 

Bity:

 

  • imion i nazwisk – wyrazy drukowane

 

  • czytania – kontynenty, warzywa ogrodowe

 

  • obrazkowe – kontynenty, węże lasów tropikalnych

 

 

Zabawy matematyczne:

 

Orientacja przestrzenna, tworzenie gier

 

  • zabawa w sterowanego chowanego

 

  • rysowanie postaci pod dyktando

 

  • zagadki ruchowe

 

  • projektowanie gier planszowych

 

  • zabawy z obręczami i frotkami

– utrwalanie znaków <, >, =

– diagnoza gotowości szkolnej.

 

 

Zabawy polonistyczne:

 

  • utrwalanie sylab poznanych w ciągu całego roku
  • podział wyrazów na sylaby

 

  • samodzielne odczytywanie wyrazów

 

  • utrwalanie alfabetu (globalnie czytamy bity obrazkowe i literowe).

 

Motoryka mała:

 

– rysowanie po śladzie

– ćwiczenie wzorów przy tabliczkach grafomotorycznych

– wyklejanie przy użyciu różnych materiałów

– zabawy z plasteliną

– nawlekanie koralików

– ćwiczenia ze sznurowankami i przewlekankami

– nauka sznurowania butów.

 

Utwory muzyczne:

 

  1. Ludvig van Bethoven – Menuet g-moll.

 

2.Feliks Janiewicz – Divertimento – Allegro moderato.

 

Bajka:

 

  1. „Nela i skarby Karaibów” (z serii „Nela mała reporterka”)
  2. „Nela na 3 kontynentach – podróże w nieznane” (z serii „Nela mała reporterka”)

 

 

Przysłowia:

 

  1. Trafić z deszczu pod rynnę.

 

  1. Szukać igły w stogu siana.

 

Zagadki:

 

Płócienny domek na polanie,

 

służy turystom za mieszkanie. (namiot)

 

Jaki to miesiąc zamyka szkoły

 

i daje dzieciom urlop wesoły? (czerwiec)

 

Trwają dwa miesiące. Lubią je uczniowie, bo mogą odpocząć

 

i stawać na głowie.(wakacje)

 

Chrupiąca i złota, piecze się lub smaży. Najchętniej ją jemy,

przy nadmorskiej plaży.(ryba)


Mały, lekki, kolorowy, latem zawsze modny. Dobry do hasania w wodzie,

na plażę wygodny.(strój kąpielowy)

 

Można na niej się opalać, zamki z piasku też budować. Gdy się znudzi, można z mamą,

 

brzegiem morza spacerować.(plaża)

 

W wodzie zawsze je zakładam,

 

Przez ręce, głowę.

 

Już się teraz nie utopię.

 

Bo mam ( koło ratunkowe).

 

Wody wcale się nie boi;

 

Lubi pływać po jeziorze.

 

Ale są potrzebne wiosła,

 

By nas fala lepiej niosła. (łódka)

 

W kubeczku czy na patyku wszyscy je lubimy.

Miło latem na języku,

 

poczuć małą porcję zimy.(lody)

 

Zbierane na plaży brązowe kamyki.

 

Pięknie zdobią nam pierścionki albo naszyjniki.(bursztyny)

 

Wierszyki logopedyczne:

 

Kot i myszka”

 

Myszka jedna mała – DRAP, DRAP, DRAP, DRAP, DRAP Na płot się wdrapała – DRAP, DRAP, DRAP, DRAP, DRAP Za nią stary kot – DRAP, DRAP, DRAP, DRAP, DRAP Wdrapał się na płot – DRAP, DRAP, DRAP, DRAP, DRAP

 

A za kotem pies Agatki – DRAP, DRAP, DRAP, DRAP, DRAP Cały w drobne białe łatki – DRAP, DRAP, DRAP, DRAP, DRAP

 

„Deszczyk”

 

Deszczyk kropi, deszczyk mży, Człapią w deszczu żuczki trzy.

 

Po kałużach: CZŁAP, CZŁAP, CZŁAP Woda pluszcze: SZLAP, SZLAP, SZLAP

 

Wiersze:

 

„Na wakacje ruszać czas”

 

Za dni kilka –o tej porze będę witać polskie morze. Bo najbardziej mi się marzy żeby bawić się na plaży.

 

A ja chciałbym dotknąć chmury i dlatego jadę w góry.

 

Razem z mamą, razem z tatą w górach lubię spędzać lato.

 

Ja na morze nie mam czasu. Wolę jechać het- do lasu.

 

I tam z dziadkiem zbierać grzyby albo w rzece łowić ryby.

 

Dla mnie to najlepsza pora żeby wskoczyć do jeziora.

 

Nie chcę w upał chodzić w góry. Wolę jechać na Mazury.

 

Morze, góry, las i rzeka;

 

Wszystko to już na nas czeka.

Bo zaczęło się już lato

Jedźmy mamo, jedźmy tato.

 

„Lato i dzieci” B. Forma

 

Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
– Chodźcie się pobawić!
Głośno do nas woła.Nad morze, w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami.


PSYCHOMOTORYKA

  • Chodzenie po drabince poziomej

  • Ćwiczenie tułowia

  • Ćwiczenie mięśni grzbietu

  • Ćwiczenie równowagi

  • Ćwiczenie ramion i nóg

  • Ćwiczenia wdrażające do utrzymania prawidłowej postawy ciała

  • Ćwiczenie wyprostne i zwinnościowe

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych

  • Ćwiczenie tułowia – skłony w tył

  • Ćwiczenie tułowia – skręty

    Ćwiczenia mięśni grzbietu

  • Ćwiczenia oddechowe

  • Ćwiczenia uspokajające /masaż relaksacyjny/