Jeżyki – 3P

MAJ

 

 

 

Ścieżka edukacyjna: ,, Co to za zwierzę….?”/Zwierzęta w zagrodzie, w lesie.

 

Nawyki:

 

Socjalizacja: Staram się dzielić z innymi.

Praca: Posługuję się zabawkami i narzędziami we właściwy sposób.

Autonomia: Uważam, by nie chlapać wodą w łazience.

 

 

Bity:

  • czytania – imiona, kontynenty,  zwierzęta gospodarskie
  • obrazkowe –  kontynenty, figury geometryczne
  • matematyczne – zbiór czerwonych kropek (81 – 90 ), (91 – 100)

 

Zabawy matematyczne:

 

  • określenie lewej i prawej strony względem własnego ciała oraz przestrzeni
  • pojęcia: wysoko, nisko, długie, krótkie

 

 

Zabawy polonistyczne:

 

  • utrwalanie poznanych samogłosek
  • wyszukiwanie litery w wyrazach
  • odczytywanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych.

 

Ćwiczenia:

 

Motoryka duża:

  • chodzenie po równoważni przodem, bokiem, tyłem
  • zwis na drążku
  • skoki w dal obunóż i na jednej nodze
  • ćwiczenia sprawnościowe z piłką i woreczkiem

 

 

Motoryka mała:

  • rysowanie: po śladzie, kredkami, mazakami
  • lepienie z plasteliny
  • wyciskanie kształtów
  • nawlekanie koralików na sznurek.

 

 

Utwory muzyczne:

 

  1. F. Haendel – Przyjazd królowej Saby z III aktu oratorium ,,Salomon”.
  2. S. Bach – I suita orkiestrowa C-dur – Gawot.

 

Bajka/opowiadanie:

 

„Franek na konkursie ryków”

 

Przysłowia:

 

  1. „Nie szata zdobi człowieka”.

 

  1. „ Co dwie głowy, to nie jedna”.

 

 

Zagadki:

 

Żółte i gorące, na błękitnym niebie. Ogrzewa Ziemię,

zwierzęta i ciebie ( słońce )

 

 

Gdy się pokaże wysoko na niebie,

Pora spania niebawem przyjdzie do ciebie

       ( księżyc )

 

Kropelki wody na głowy padają. Wszyscy przed nimi Pod dach uciekają.

(krople)

 

 

Czujemy go na twarzy, włosy nam rozwiewa. Jest niezbędny dla żeglarzy, głośno szumi w drzewach.

(wiatr)

 

 

Deszcz ze słońcem razem utkali, wiszący na niebie kolorowy szalik.

(tęcza)

 

Wszyscy mówimy, że biała jak mleko. Przez nią nie widzimy, tego co daleko.

(mgła)

 

Zielony dywan pokryty kwiatami, w lesie się ukrywa pomiędzy drzewami.

(łąka )

 

Duże i piękne są te zwierzęta, w wysokich górach, w lasach mieszkają , żadne z nich zimnych dni nie pamiętają, bo wszystkie smacznie je przesypiają

 (misie – niedźwiedzie)

 

Gdy wchodzisz do domu, ona na Ciebie czeka, Kiedy wrócisz znowu,  cieszy się i szczeka.

( pies )

 

 

 

Wierszyki logopedyczne:

 

1) ,„Dzień dobry misiu”

 

Dzisiaj twój język będzie małym misiem,  a buzia jego domkiem. Miś obudził się wcześnie rano –  poprzeciągał się, poziewał (szerokie ziewnięcie).  Zrobił poranną gimnastykę –

kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy),  kilka wymachów rąk (wypychanie językiem policzków)

i pięć okrążeń (w prawo i w lewo)  wokół stołu (ruchy okrężne języka w przedsionku jamy ustnej, usta zamknięte).

Umył ząbki (oblizywanie czubkiem języka górnych i dolnych  zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych i otwartych  ustach).

Postanowił policzyć swoje ząbki

(dotykanie czubkiem języka każdego zęba na dole i górze).

Nagle poczuł wielki głód i usłyszał jak mu burczy w brzuchu (wibrowanie wargami bbb,bbb).To znak, że pora na śniadanie i pyszny miodek ( oblizywanie warg).

 

 

2) ,,Myszka”   Któż to dziury w serze wygryzł?

  • Myszka piszczy, że to tygrys!
  • Może jakiś inny zwierz?

Zapiszczała:

 

-szeroko otwieramy i zamykamy buzię, zęby widoczne (tygrys gryzie ser)

-naśladujemy piszczenie myszki (piii)

-wypychamy językiem prawy i lewy policzek (myszka ucieka przed kotem)

 

Wiersze:

1) K. Rogulski – ,,Pociąg towarowy”

 

Jedzie pociąg: buch, buch, buch!

Ciężko mu się jedzie… uch!

Bo z licznymi wagonami

Ciężko jedzie się torami,

Lecz wciąż jedzie w kłębach pary

I wciąż wiezie w nich towary

I łomoce, i turkoce

Całe dnie i całe noce,

I wciąż ciągnie je jak wół

Z nieprzerwanym zgrzytem kół! I wciąż jedzie: uch, uch, uch! Jakby to był zwykły puch,

A nie ciężkie węgla składy, Którym szyny i podkłady

Prawie już nie dają rady…! I wciąż ciągnie, i wciąż stęka Lecz nie męczy go ta męka.

Leje poty nieprzerwane

I wciąż wiezie – niesłychane! – Oprócz węgla stal i ił…

Skąd ma na to tyle sił?!

Ludzie łapią się za głowy, Wszak to pociąg towarowy… I już mogłoby się zdawać,

Że za chwilę będzie stawać,

A tymczasem: buch, buch, buch! Jeszcze szybciej: uch, uch, uch! Jeszcze resztki sił wyciska,

Bo już podróż końca bliska.

Już niedługo… wreszcie uff!…

I już wracać można znów!

 

 

 

 

2) A. Aleksandrowicz – „Dziwne rozmowy”

 

  1. W chlewiku mieszka świnka i trąca ryjkiem drzwi. Gdy niosę jej jedzenie, to ona:” Kwi, kwi kwi!”.
  2. Na drzewie siedzi wrona od rana trochę zła. Gdy pytam:” Jak się miewasz?”. to ona:” Kra, kra, kra”. 3. Opodal chodzi kaczka,

co krzywe nóżki ma. Ja mówię jej: ”Dzień dobry!”, a ona :” kwa, kwa, kwa”.

  1. Przed budą trzy szczeniaki podnoszą straszny gwałt. Ja mówię:” cicho, pieski!”,

a one:” Hau, hau, hau”

 

 

 


 

JĘZYK ANGIELSKI

 

 

Tematy: Dzień Matki; jedzenie (bananas, apples, oranges, cake, juice); powtarzanie materiału związanego z liczeniem, kolorami, rodziną, pogodą, częściami ciała

Piosenki:

Mother’s Day song (Cookie A)

I like to eat apples and bananas.

I like apples in my tummy.

My party. (Playtime Starter)

Bananas (Baby Beetles)

Hungry (BB)

Are You Hungry? (Super Simple Songs)

Do You Like Broccoli Ice Cream? (SSS)

Five fat sausages.

Wierszyki, rymowanki:

Jelly on a plate, jelly on a plate
Wibble wobble, wibble wobble, jelly on a plate
Jelly on a plate, jelly on a plate
Wibble wobble, wibble wobble, jelly on a plate

Język używany na zajęciach:

Are you hungry? Yes, I am. Do you like… Yes, I do. No, I don’t.

Książeczki, historyjki:

Chocolate Mousse For Greedy Goose.

Five currant buns.