Jeżyki – 3P

LUTY

 

 

Ścieżka edukacyjna: ,,A dlaczego…? – zmysły.

 

Nawyki:

 

Socjalizacja: Staram się słuchać, gdy inni mówią.

Praca: Cisza pozwala mi lepiej pracować.

Autonomia: Pamiętam o wycieraniu nosa.

 

 

Bity:

  • imion – wyrazy drukowane
  • czytania – zawody
  • obrazkowe – ptaki zimujące w Polsce
  • matematyczne – zbiór czerwonych kropek (81 – 90)

 

Zabawy matematyczne:

 

Liczenie

  • zadania arytmetyczne układane dla misia, pani i kolegi
  • porządkowanie i klasyfikowanie przedszkolnego wyposażenia (porządki)
  • wprowadzenie liczydła

 

Zabawy polonistyczne:

  • Utrwalenie samogłosek: A,U,I,O,E,Y

 

Ćwiczenia:

  1. motoryka duża:
  • chodzenie po drabince poziomej,
  • chodzenie po równoważni do tyłu,
  • toczenie się,
  • podskoki do i z koła, przeskoki z koła do koła, obunóż, na jednej nodze, skoki z jednej strony na drugą,
  • przekładanie woreczka za plecami.
  1. motoryka mała:
  • wyklejanie: ryżem,
  • kaszą i innymi materiałami,
  • zabawy muzyczno-ruchowe,
  • ćwiczenia relaksacyjne,
  • lepienie z plasteliny. wyciskanie kształtów,
  • stemplowanie,
  • nawlekanie koralików na sznurek,
  • wycinanie nożyczkami (cięcie wałeczków z plasteliny, pasków papieru, słomek).

 

Utwory muzyczne:

 

  1. Ignacy Jan Padarewski – Menuet G-dur
  2. Georg Friedrich Haendel – Aria z I suity F-dur

 

Bajka:

Maria Konopnicka „Filuś, Miluś i Kizia: wesołe kotki”

 

Przysłowia:

„Idzie luty, podkuj buty”.

 

Zagadki:

Brązowe, czarne, szare,
zawsze masz jedną parę.
Zamykasz je przed spaniem,
otwierasz, kiedy wstaniesz. (oczy)

Wszystkie dźwięki do nich wpadają
dlatego ludzie bardzo o nie dbają.
Myją je starannie, potem wycierają
a w zimie czapki na nie naciągają. (uszy)

Malują je szminką
niektóre mamy
są twarzy ozdobą,

kiedy jemy lub mówimy
one poruszać się mogą. (usta)

Jest duży albo mały,
zadarty do góry być może
rozpoznać każdy zapach
zawsze ci pomoże. (nos)

Jest różowy, bardzo giętki,
powie wszystko, co chce głowa,
lecz nie warto się nim chwalić
– dłuższy ma na pewno krowa. (język)


 

 

Wierszyk logopedyczny:

 

„Zwierzęce gadanie” J. Beszczyński

Co mówi bocian, gdy żabę zjeść chce? Kle kle kle

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum kum kum

Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła? Kwa kwa kwa

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau miau miau

Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko ko ko

Co mówi kogut, gdy budzi w kurniku? Ku ku kukuryku

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Mee mee mee

Co mówi krowa, gdy brakuje jej tchu? Mu mu mu

Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia? Kra kra kra

Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau hau hau

Co mówi baran, gdy jeść mu się chce? Bee bee bee

Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce? Nic!

Przecież ryby nie maja głosu!

 

 

Wiersz:

 

„Dziesięć bałwanków” W. Chotomska

 

Dziesięć bałwanków
było w jednym lesie,
ni mniej, ni więcej,
tylko właśnie 10.

Jeden się drapał
do dziupli na drzewie
i tak się zdrapał,
że zostało 9.

Dziewięć bałwanków
stało na polanie,
dokładnie dziewięć,
bałwan przy bałwanie.

Lecz jeden poczuł,
że go kręci w nosie.
Jak zaczął kichać,
to zostało 8.

Osiem bałwanków
stało w dalszym ciągu,
lecz jeden bał się
mrozu i przeciągów.

Więc włożył kożuch
i okrył się pledem.
Jak go odkryli,
to już było 7.

Z siedmiu bałwanków
jeden zaraz orzekł,
że się poślizgać
warto na jeziorze.

Lecz ledwie zdążył
na jezioro wleźć,
wpadł w taki poślizg,
że zostało 6.

Tych sześć bałwanków
stałoby do teraz,
lecz jeden bałwan
zaczął się rozbierać.

Chciał się ochłodzić,
miał na kąpiel chęć –
jak się rozebrał,
to zostało 5.

Z pięciu bałwanków
jeden zaraz ubył,
bo go ciekawość
przywiodła do zguby.

Nie wiedział po co
są kaloryfery –
jak się dowiedział,
to zostały 4.

Cztery bałwany
stały w dwuszeregu,
lecz jeden zaczął
tupać na kolegów.

Tupał i tupał,
bo był strasznie zły,
i tak się stupał,
że zostały 3.

Te trzy bałwanki
długo nie postały,
bo jeden bałwan
znał świetne kawały.

Z własnych dowcipów
śmiał się: – Cha! Cha! Cha!
i pękł ze śmiechu,
i zostały 2.

A jak została
tych bałwanków dwójka,
to się zaczęła
między nimi bójka…

Dziesięć bałwanków
było na polanie.
Ile zostało?
Oto jest pytanie!

 


Zajęcia z języka angielskiego

Tematy: sporty zimowe, zabawy na śniegu

 

Piosenki i rymowanki:

Snowflakes, snowflakes(TK)

 

Snowflakes, snowflakes dance around,

Snowflakes, snowflakes touch the ground.

Snowflakes, snowflakes in the air,

Snowflakes, snowflakes everywhere.

Snowflakes, snowflakes dance around,

Snowflakes, snowflakes touch the ground.

 

Snowflakes, snowflakes dance around,

Snowflakes, snowflakes touch the ground.

Snowflakes, snowflakes in the air,

Snowflakes, snowflakes everywhere.

Snowflakes, snowflakes dance around,

Snowflakes, snowflakes touch the ground.

 

 

Do you want to play in the snow?  (Rhymecast)

 

Do you want to play in the snow?

Do you want to play?

 Wear your coat come out to play.

If you want to play.

Do you want to build a snowman?

Do you think you can?

Wear your gloves come out to play.

 If you think you can.

Do you want to have some fun?

 In the winter sun

 Wear your hat come out to play.

We’ll play and run

Do you want to build a snow fort?

Can you make it big?

 Wear your scarf come out to play

Let us build a fort

Do you want to play in the snow?

Do you want to play?

 If you want to play in the snow

 

 

Let’s build a snowman (ELF)

 

Let’s build a snowman

In our front yard.

Let’s build a snowman.

It isn’t too hard.

 

Roll a small ball for the top.

Roll a medium ball for the middle.

Roll a big ball for the bottom.

 

Put the big ball on the bottom.

Put on the medium ball.

Put on the small ball.

 

Let’s build a snowman

In our front yard.

Let’s build a snowman.

It’s not too hard.

 

Put on the eyes.

Put on the nose.

Put on the mouth.

Almost finished!

 

Put on the arms.

Put on the scarf.

Put on the hat.

Look! A snowman.

 

We built a snowman

In our front yard.

We build a snowman.

It wasn’t too hard.

 

 

I’m a little snowman (The Kiboomers)

 

‚I’m a little snowman, short and round’

Made from little snowflakes that fell to the ground

‚I have 2 eyes and a carrot for a nose’

Oh I’m the happiest little snowman, I know

 

I’m a little snowman, short and round

Made from little snowflakes that fell to the ground

With a scarf to keep me warm and a hat on my head

Oh I am the happiest little snowman, I know

 

I’m a little snowman, short and round

Made from little snowflakes that fell to the ground

I have 3 buttons, 1,2 and 3

Oh I’m the happiest little snowman, I know

 

We are little snowmen, short and round

made from little snowflakes that fell to the ground

We have two eyes and a carrot for a nose

Oh, we’re the happiest little snowmen we know!

Oh, we’re the happiest little snowmen we know!